Author Topic: Responding to FOXNews' article regarding Aljazeera's purchase...  (Read 3664 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline QuranSearchCom

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Islam is the Divine Truth!
    • View Profile
As'salamu Alaikum Everyone,

This post will address  Fox News' article, which they called: "Al Gore sells Current TV to Al-Jazeera, nets reported $100 million".  Their article can be found at:

They wrote:

It's Emir-acle!

Former Vice President Al Gore has made himself a much, much richer man by selling his little watched cable channel Current TV to the Emir of Qatar-funded Arab news channel Al-Jazeera.

Gore netted $100 million with his 20 percent stake in the network when it was sold for a reported $500 million on Wednesday.

Al-Jazeera plans to euthanize the struggling, seven-year-old Current TV and turn it into Al-Jazeera America by adding five to 10 new U.S. bureaus beyond the five it has now. More than half of its content will be U.S. news, and the network will have its headquarters in New York, according to a rep.

But while Al-Jazeera will now be available in millions more American homes, it will not be seen on the nation's second-largest TV operator, Time Warner Cable, as they dropped Current TV immediately after the sale became final.

"Our agreement with Current has been terminated and we will no longer be carrying the service. We are removing the service as quickly as possible," the company said in a statement.

Time Warner Cable's move is a sign that Al-Jazeera will have an uphill climb to shed its reputation as a purveyor of propaganda, but the acquisition of Current TV instantly boosts its reach in the U.S. nearly ninefold, to about 40 million homes.

But even if it’s part of their cable plan, will people tune in?

“There are still people who will not watch it, who will say that it’s a ‘terrorist network,’ ” Philip Seib, the author of “The Al Jazeera Effect,” told the New York Times.

Al-Jazeera has been criticized for having a pro-Islamist bent, and accused of working with members of Al Qaeda. One of its journalists was arrested in Israel in 2011 on suspicion of being an agent of the Palestinian group Hamas. Dave Marash, a former "Nightline" reporter who worked for Al-Jazeera in Washington, said he left the network in 2008 in part because he sensed an anti-American bias there.

Another hurdle for Al-Jazeera is that few are watching Current TV now, with an average prime time viewership around 42,000 for shows starring disgraced New York Governor Eliot Spitzer, Jennifer Granholm and other liberal pundits.

But Gore, on his way out the door, sees a bright future for Al-Jazeera America where his Current TV failed, saying both networks were founded "to give voice to those who are not typically heard; to speak truth to power; to provide independent and diverse points of view; and to tell the stories that no one else is telling."

My response:

Looking at, we see that (Current TV) is actually among the internet's top websites.  It's rank is 9,254.  The lower the number, the higher is the rank.  Fox Noise is 145.  This is all among the 100s of millions of websites out there.  So the 9,254 number (which is also expected to rise, insha'Allah) is a very impressive number as it stands.

By the way, now ranks at 151,584.

Hope this helps, insha'Allah.

Take care,
Osama Abdallah

Offline muzi123

  • Hero Member
  • *****
    • View Profile
Re: Responding to FOXNews' article regarding Aljazeera's purchase...
« Reply #1 on: January 03, 2013, 02:40:21 PM »
mashallah brother may allah reward u ameen

Offline Tanveer

  • Hero Member
  • *****
  • Hello
    • View Profile
Re: Responding to FOXNews' article regarding Aljazeera's purchase...
« Reply #2 on: January 03, 2013, 05:17:15 PM »
A quick look at both of their wiki pages shows an entirely different story from what the fox news article says. Whereas FOX News is critisized for its republican bias, AlJazeera is held in high regard. Hillary Clinton also commended it for refraining from personal opinions unlike american jornalism. Many countries have attacked AlJazeera. For example, America attacked it for its gra-hical coverage of the Iraq war and another incident where the military of a country i cant remember attacked the buildings of some AlJazeera journalists despite being given co-ordinates.
BTW: Does anyone know if a reporter called Kamal Hydar still works for AlJazeera?


What's new | A-Z | Discuss & Blog | Youtube